امروز شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ | ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷
در نشست کمیته متناظراستانداردسازی خدمات گردشگری عنوان شد:

كارگروه‌هاي تخصصي،ضرورتي كه بايد انجام گيرد در نشست کمیته متناظراستانداردسازی خدمات گردشگری عنوان شد: كارگروه‌هاي تخصصي،ضرورتي كه بايد انجام گيرد 

هتل: در نشست زمستانی كميته متناظر استانداردسازي خدمات گردشگري كه روز سه‌شنبه 25 بهمن ماه با حضور رياست كميته و جمعي از اعضاي آن در سازمان ملي استاندارد انجام گرفت، بر ضرورت تشكيل و تعيين كارگروه‌ها‌ي تخصصي در كميته متناظر به منظور بررسي مدارك ارجاع شده از سوي سازمان بين‌المللي استانداردسازي (ISO) در زمينه خدمات گردشگري تاكيد شد.
به گزارش خبرنگار هتل، ریيس روحاني، رياست كميته متناظر با اشاره به فراواني وگستردگي شاخص‌ها و…

ادامه مطلب

گزارشي از پنجمين نمايشگاه خدمات و تجهيزات گردشگري و هتلداري ايران

18 تا 21 بهمن ماه محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران براي پنجمين سال با شعار «دور دنيا در چهار روز» ميزبان دست‌اندركاران و فعالان حوزه گردشگري و هتلداري كشور شد تا دفتري ديگر از نمايشگاه بين‌المللي خدمات و تجهيزات گردشگري و هتلداري ايران ورق بخورد.
نمايشگاه امسال مقارن شد با روزهاي سرد و برفي بهمن ماه كه هياهوي نوسانات قيمت ارز، بازار حدس‌ و گمانه‌زني را درباره آينده صنعت گردشگري و هتلداري داغ كرده بود.
در اين نمايشگاه كه به گفته مسوولان نخستين نمايشگاه ثبت شده ايران در تقويم جهاني جهانگردي است، در حدود 150 غرفه…

ادامه مطلب

چهارمين نمايشگاه تخصصي بين‌المللي هتلداري مشهد برگزار شد

چهارمين نمايشگاه تخصصي بين‌المللي گردشگري، هتلداري، تجهيزات و صنايع وابسته به صورت همزمان با سومين نمايشگاه بين‌المللي خطوط هوايي و دفاتر مسافرتي و گردشگري و همچنين سومين نمايشگاه بين‌المللي آشپزخانه‌هاي صنعتي و تجهيزات رستوران به مدت 4 روز از 11 تا 14بهمن ماه توسط شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مشهد، در محل دايمي نمايشگاه‌هاي اين شهر در حالي برگزار شد كه سرماي طاقت‌فرساي هوا طاقت خيلي‌ها را طاق كرده بود.
اين نمايشگاه كه با همكاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، جامعه هتلداران ايران، انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و گردشگري كشور و استان خراسان…

ادامه مطلب

هتل‌هاي سنتي، افتخاری برای صنعت هتلداری

گويي در تاريخ سفر كرده‌اي به روزگاران قديم، روزگاراني كه نديدي ولي مي‌تواني فضا و حس و حال آن را دريابي. گذشته و حال در اينجا به هم درآميخته، به ‌گونه‌اي كه به هر سو بنگري گذشته‌ها و زندگي مردمان آن را مي‌تواني تجسم كني. تجربه يك سفر تاريخي و گذراندن لحظاتي در فضاي زندگي‌هاي سنتي ديروز، مجالي است كه با اقامت در هتل‌هاي سنتي دست مي‌دهد. چنين تجربه‌اي كافي است كه بسياري از مسافران و گردشگران فرهنگي را به اين هتل‌هاي تاريخي بكشاند.

ادامه مطلب

بگذاريم هتل‌ها نفس بكشند!

امروزه تاثیر روانی استفاده از جذابیت‌های طبیعی و ایجاد فضای سبز روح‌نواز در فضاهای داخلی و خارجی هتل‌ها امری بدیهی است و اقامتی خاطره‌انگیز را برای میهمانان رقم می‌زند.
در نظر بگیرید، یکی از میهمانان ناگزیر است، زمان زیادی را در هتل سپری کند، وی از اقامت طولانی در اتاق کسل شده اما به دلیل ناآشنا بودن با شهر، قادر به گشت و گذار نیست. بی‌تردید، محوطه سرسبز هتل که با استفاده از گیاهان طبیعی و زینتی مزین شده است، تا حدودی می‌تواند در تجدید روحیه و ایجاد فضایی آرامش‌بخش برای او موثر واقع شود. مساله‌ای که…

ادامه مطلب

فناوری نانو این بار هتل‌ها را هدف گرفته

در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی همه سعی می‏کنند از بهترین و به‏روزترین فناوری‏ها در سیستم‏های خود به هر طریق ممکن استفاده کنند؛ ‏این فناوری‏ها، در هر زمینه‌ای از موبایل و تبلت گرفته تا لوازم شخصی و ... را شامل می‌شود. یکی از موارد بحث برانگیزی که چندین سال است در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدتی است پای خود را در کشور ما هم باز کرده، فناوری نانو و استفاده از آن در بخش‏های مختلف است. تکنولوژی که توانسته با عمر کوتاه خود در همه صنایع رسوخ کند و پیشرفت‌های چشمگیری هم…

ادامه مطلب

باشگاه گردشگران هتل‌های زنجیره‌ای پارس افتتاح شد تخفیف‌های ویژه برای وفاداران به سفر

باشگاه گردشگران هتل‌های زنجیره‌ای پارس(كلوپ مهمانان وفادار) روز دوشنبه با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، هتلداران‌، آژانسداران‌، نمایندگان هلدینگ‌های تخصصی گردشگری، راهنمایان تور‌ و دیگر فعالان گردشگری افتتاح شد.
جمشید حمزه‌زاده- مدیرعامل شركت سرمایه‌گذاری هتل‌های پارس- در ابتدای سخنانش، گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای بهبود خدمات‌رسانی هتل‌های پارس و همچنین ارتقای سطح رفاهی و حقوقی کارکنان این گروه هتلی ارائه کرد و گفت: به‌زودی بزرگ‌ترین لابی كل هتل‌های كشور در هتل پارس مشهد به مساحت ‌١٦٥٠ متر مربع افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به استفاده از نرخ شناور در هتل‌های پارس ادامه داد: هر سال از طریق…

ادامه مطلب

رئيس ستاد برگزاري سمينار و جشنواره برند در گردشگري: برگزاري جشنواره برند در گردشگري، حرکت نوين علمي در اين صنعت است

هدف جشنواره‌ و سمينار برند در گردشگري به عنوان حرکت نوين علمي در برندسازي تعريف مفهوم برند در گردشگري براي اهالي اين صنعت است.

به گزارش ميراث‌آريا (chtn)، به نقل از کميته اطلاع‌رساني جشنواره، «مهدي اسدي»، رئيس ستاد برگزاري سمينار و جشنواره برند در گردشگري با بيان اينکه نداشتن برند در گردشگري يکي از مواردي است که همواره دغدغه متوليان و فعالان صنعت گردشگري کشور است، افزود: برگزاري اين جشنواره‌ها که با حضور افراد دانشگاهي و کارشناسان داخلي، خارجي صورت مي‌گيرد نخستين گام براي توليد محتوايي از برند گردشگري است .

وي با بيان اينکه متاسفانه…

ادامه مطلب

برند گردشگري، چرا و چگونه؟

هريک از ما بارها و بارها با واژه برند برخورد و حتي از آن استفاده کرده‌ايم. اما برخي از ما واقعا معني و مفهوم «برند» را مي‌دانيم و آيا مطمئن هستيم که اين واژه را درست يا نا‌به‌جا مورد استفاده قرار داده‌ايم؟

برند تنها يک نام نيست بلکه يک نشانه‏، سمبل يا آرم گرافيکي نيز دارد که منحصر به فرد است. هدف از ايجاد يک برند نيز، چيزي فراتر از فروش کالا يا ارائه خدمات است.

برند علاوه بر اين‌که سهم بازار را تحت تسلط خود دارد، براي رشد کسب‌ و کار هم راه‌هايي را…

ادامه مطلب

اهميت همه‌جانبه برند در توسعه تجارت کشور

يکي از اعضاي هيات علمي دانشگاه گفت: يک برند گردشگري اگر خوب طراحي شود فقط منحصر به گردشگري نخواهند ماند بلکه تمام تجارت آن را در بر خواهد گرفت.

«حميد ضرغام » با بيان اين مطلب در گفت‏وگو با خبرنگار ميراث‏آريا(chtn) افزود: داشتن يک برند کمک موثري براي ارائه و معرفي تصويري کلي از يک منطقه گردشگري و جاذبه‏هاي خاص آن است.

وي تصريح کرد: اخلاق، رفتار، سوابق تاريخي و ويژگي‏هاي معيشتي غالب مردم ساکن يک کشور، و اخلاق‏هاي قومي و سنتي مجموعه‏اي از عوامل مختلف در انتخاب يک برند تاثيرگذار در گردشگري است.

ادامه مطلب