امروز جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ | ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷
پاکیزگی، اولویت اصلی یک هتل

احسان اراضی 
مدرس و کارشناس مدیریت هتلداری 

 

پاکیزگی در هتل می تواند باعث ایجاد یک تاثیر اولیه خوب و خاطره ای ماندگار و بازگشت دوباره ی میهمان به هتل شود.

بر اساس نظر سنجی شرکت پروکتر اَند گَمبل ( P&G Professional ) در سال 2013، مدیران خانه داری در صنعت هتلداری خاطرنشان ساخته اند که مهمترین عامل در این کسب و کار حفظ رضایت مشتریان است ( 39% )

مشاهدات بصری میهمانان می تواند تاثیر بسزائی در تجربه آنان از اقامت در هتل داشته باشد، و پاکیزگی اتاق میهمان ، سرویس های بهداشتی ،…

ادامه مطلب

به بهانه انتصاب جدید مدیر عامل گروه هتل های پارسیان

محمدعلی امید

کارشناس مدیریت هتلداری

این پرسش اساسی مطرح می شود که با توجه به انتخاب مدیر عامل از افراد درون شرکت هتل های پارسیان آیا در ساختار شغلی پرسنل (مدیران میانی) در هتل ها تغییر صورت می گیرد؟ یا به مانند گذشته به تعدیل تعداد اندکی از مدیران ارشد بعضی از هتل ها ی این مجموعه اکتفا می شود؟

در دنیای پیچیده و در حال تغییر امروز مدیریت نقش حیاتی و اساسی را ایفا می نماید و به همین دلیل علوم مختلف به دنبال یافتن راه کاری برای تعیین بهترین مدیران و شاخص های…

ادامه مطلب

هویج و صنعت گردشگری!

 

در برنامه ریزی بعمل آمده برای بزرگداشت روز جهانی جهانگردی همواره تجلیل و معرفی پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت گردشگری کشور که هر سال بنا به فراخور با عناوینی چون خادمین گردشگری، برترین های گردشگری و....انتخاب و معرفی می شوند ، حواشی زیادی در رسانه ها و افکار عمومی بویژه در نزد دست اندرکاران گردشگری بوجود می آورد و تا مدت ها نیز ورد زبان ها می شود.

اما این ابتکار عمل که دیگر لفظ ابتکار و نوآوری برآن نباید گذاشت و به یک اقدام حسنه تبدیل شده مدتی است…

ادامه مطلب

جایزه نوبل صنعت هتلداری متعلق به کیست؟

دکتر سید مهدی حسینی - مدیرکل هتل هویزه تهران

 

امروزه در کشورهای مختلف جهان، دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیران ارشد مشاغل مختلف با هدف ایجاد رقابت سالم و انگیزه مضاعف میان فعالان آن صنف، اقدام به برگزاری مراسم‌ و همایش‌هایی با هدف معرفی برترین‌های آن حوزه در بخش‌های مختلف می‌نمایند. برای مثال در صنعت سینما همه ساله جشنواره‌هایی نظیر اسکار، کن و ... در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود که هر یک دارای ضوابط، ساز و‌کار مشخص و برنامه‌ای مدون هستند. در کنار این اصول مشخص، هیات داورانی نیز وجود دارد که با رای خود برترین‌های این حوزه…

ادامه مطلب

اخذ اشتراک نشریه با 70 درصد تخفیف

جهت دریافت اشتراک دوهفته نامه "هتل" با 70 درصد تخفیف به "سامانه اشتراک نشریات کشور" مراجعه فرمائید.

http://eshterak.ir/

ادامه مطلب

به بهانه انتصاب جدید ریاست شرکت آموزش گردشگران بنیاد

آینده ای روشن در انتظار این دانشگاه

محمد علی امید- کارشناس مدیریت هتلداری

به بهانه انتصاب جدید ریاست شرکت آموزش گردشگران بنیاد(سرکار خانم الهام کزازی) این پرسش اساسی مطرح می شود که آیا با واگذاری مجدد ریاست دانشگاه هتلداری پارسیان به خانم ها، تحول در همه زمینه ها صورت می گیرد یا به مانند گذشته خواهد بود؟

اهمیت تغییر و تحول مثبت بر کسی پوشیده نیست چرا که نیاز آینده است . سازمان هاي موفق در جهان امروز سازمان هایی هستند که تغییر و تحول را در چهارچوب تشکیلاتی خود بگنجانند

ادامه مطلب

خبر جدید در حوزه رزرواسیون هتل در کشور

اولین رزرو از کانال GDS (از طریق آمادئوس) در تاریخ فعالیت صنعت هتلداری ایران ثبت شد؛ و نخستین میهمان خارجی از این طریق، امروز (1396/6/5)  در هتل استقلال CI میشود.

این امر با تلاش تیم تحقیق و توسعه شرکت عدل آفرینان و به واسطه زیرساخت های  بکار گرفته شده (پروتل در هتل و سوئیچ تبادل دیتا بصورت کلاد) در قالب پروژه ADL CRS راه اندازی شد و امید آن میرود که تحولی اساسی در تعاملات حوزۀ رزرواسیون در کشور ایجاد کند.

ادامه مطلب

استعفای رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی:شایعه یا واقعیت؟
 

در پی شنیده های چند روز گذشته مبنی بر استعفای محمد قانعی رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی، نامه ای از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در فضای مجازی منتشر شده که در آن به شکایت واصله از دوتن از اعضای هیات مدیره اتحادیه اشاره گردیده که در آن تصریح شده پس از بررسی و تایید یکی از این دونفر استعفای خود را تسلیم اتاق اصناف مشهد نموده است که این مهم در حال پیگیری و اقدام می باشد.

براساس گزارش واصله محمد قانعی در گفتگوی تلفنی با "هتل" ،نامه استعفای خود را تایید و…

ادامه مطلب

مشکل تعطیلی هتل آپارتمان های مشهد به کجا رسید؟

به گزارش "هتل":

در ادامه روند پيگيري هاي هتل آپارتمان داران مشهد در خصوص حل معضل ارزش افزوده که منجر به در شرف تعطیلی قرار گرفتن تعداد زیادی از هتل آپارتمان های این شهر شده بود، مهدی آجیلیان، نائب رییس اتحادیه هتل آپارتمان داران و مهمان پذیران مشهد، طی گفتگویی با "هتل" بیان داشت: 

ما در این خصوص با دو مشکل مواجه بودیم، یکی نحوه ی محاسبه و تشخیص میزان دریافتی سازمان امور مالیاتی بود و مشکل دیگر در پروسه ی مرحله ی چهارم فراخوان مالیات بر ارزش افزوده، که با توجه به فضای رقابتی شهر مشهد…

ادامه مطلب

لینک آدرس کانال نشریه "هتل" در نرم افزار تلگرام

با عضویت در کانال نشریه "هتل" در نرم افزار تلگرام، اخبار و رویدادها، مطالب و مقالات تخصصی صنعت هتلداری، تحلیل و بررسی موضوعات این حوزه، را مطالعه و به آگاهی و دانش خود بیفزایید

 

 

https://t.me/hotelweekly

ادامه مطلب

برو به صفحه