امروز دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۳ جولای ۲۰۱۸
حضور ۷۰ شرکت خارجی و ۴۳۰ شرکت داخلی از 3 تا 6 بهمن در نمایشگاه گردشگری تهران

معاون گردشگری گفت: «۷۰ شرکت خارجی و ۴۳۰ شرکت داخلی در ۱۴ سالن توانمندی‌های خود را به معرض نمایش می‌گذارند و فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۱۵درصد رشد داشته است.»

به گزارش "هتل"، نشست خبری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته امروز یکشنبه ۱۷ دی ۹۶ با حضور محمد محب‌خدایی معاون گردشگری، جهانگیری رئیس انجمن گردشگری سلامت، علیرضا دژبد مدیر اجرایی نمایشگاه و خبرنگاران رسانه‌های مختلف در سالن اجتماعات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد.

محمد محب‌خدایی معاون گردشگری در این نشست گفت: «نمایشگاه گردشگری امسال با تغییرات اجرایی، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های نوروزی کل استان‌ها از ۳ تا ۶ بهمن ۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.»

او تصریح کرد: «سالن ۳۸ امسال به استان‌ها اختصاص دارد و در این سالن هر استان ظرفیت‌ خود را به نمایش خواهد گذاشت، هدف اصلی نمایشگاه معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری داخلی برای تمام طول سال است.»

معاون گردشگری اضافه کرد: «مساحت کل یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ۴۱هزار مترمربع است، این نمایشگاه ۲۱هزار مترمربع فضای مفید دارد، همچنین ۵۰۰ شرکت به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در این نمایشگاه خواهند پرداخت، حدود ۵هزار مترمربع فضای مازاد برای این نمایشگاه نیاز داریم که در حال رایزنی برای گرفتن این فضا هستیم.»

محب‌خدایی افزود: «با رایزنی‌های صورت‌گرفته، سال آینده تمام فضای نمایشگاه بین‌المللی در اختیار این نمایشگاه گردشگری قرار خواهد گرفت، محوریت نمایشگاه بر روی محصولات گردشگری است و تلاش کردیم که از بحث صرف غرفه خارج شویم.»

او تصریح کرد: «ظرفیت گردشگری هر استان براساس محصولی که دارد در نمایشگاه‌ معرفی خواهد شد، همچنین از این پس نمایشگاه‌ها براساس محصولات گردشگری به‌صورت تخصصی در استان‌ها برگزار می‌شود، مثلا نمایشگاه طبیعت و سلامت در خرداد ۹۷ در تبریز برگزار می‌شود.»

معاون گردشگری ادامه داد: «۷۰ شرکت خارجی و ۴۳۰ شرکت داخلی در ۱۴ سالن توانمندی‌های خود را به معرض نمایش می‌گذارند، فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.»

محب‌خدایی یادآور شد: «در نمایشگاه گردشگری امسال به صورت تخصصی به حوزه کودک و خانواده پرداخته شده است و با توجه به اینکه همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده است، این استان برنامه‌هایی با محور کودک و خانواده را در نمایشگاه گردشگری برگزار خواهد کرد، همچنین در حوزه گل، استان مازندران در نمایشگاه به معرفی ظرفیت‌های خود می‌پردازد، در بخش گردشگری غذا نیز با مشارکت برندهای غذایی، ظرفیت‌ها معرفی خواهد شد.»

معاون گردشگری افزود: «۴۸ شرکت گردشگری الکترونیک در این نمایشگاه حضور دارند، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی، گردشگری سلامت، معرفی اقوام و آیین‌ها از دیگر بخش‌های نمایشگاه است.»

او گفت: «این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود و همچنین از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برنامه‌های فرهنگی و هنری در آمفی‌تئا‌تر محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.»

محب‌خدایی اضافه کرد: «با ارگان‌های مختلف از جمله سازمان بهزیستی و آموزش‌و‌پرورش برای حضور کودکان و نوجوانان در نمایشگاه هماهنگی‌ شده است.»

معاون گردشگری با اشاره به اینکه المان‌هایی با استفاده از گل در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: «عرضه صنایع‌دستی و سوغات، معرفی تأسیسات هتلداری و تجهیزات هتل، ایران‌گردی و مناطق کمترشناخته‌شده و فروش آنلاین بلیت‌های نوروزی قطار و هواپیما برای بازدیدکنندگان در این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.»

او با بیان اینکه سفیر نمایشگاه با عنوان سلطان سفر، کار خود را آغاز کرده است، یادآور شد: «تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری کشور در این نمایشگاه در معرض دید قرار خواهد گرفت.»

محب‌خدایی گفت: «در نمایشگاه امسال مدیریت تمام بخش‌ها به صورت تخصصی به افراد فعال در این حوزه‌ها سپرده شده است و معاونت میراث‌فرهنگی کمترین دخالت را در حوزه‌های تخصصی داشته است.»

 

استقرار راهنمایان گردشگری در فضای نمایشگاه

فربد امینیان مدیر نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران نیز در این نشست گفت: «تلاش می‌شود تا حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نمایشگاه در بالا‌ترین سطح ممکن انجام شود، ویدئوهای شهری و اجرای تبلیغات در شبکه حمل‌و‌نقل عمومی شهر برای افزایش برد تبلیغاتی نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.»

او تصریح کرد: «اطلاع‌رسانی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از دو روز دیگر آغاز می‌شود، همچنین هیئت‌هایی از کشورهای خارجی دعوت شده‌اند تا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان در بخش گردشگری بازدید کنند، در بخش اطلا‌ع‌رسانی عمومی نیز تیزر تلویزیونی نمایشگاه در تمام شبکه‌های رادیو و تلویزیون پخش می‌شود.»

اختصاص۱۰۰۰ مترمربع به حوزه گردشگری سلامت

محمد جهانگیری رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت نیز در این نشست گفت: «۱۰۰۰ مترمربع از فضای نمایشگاه به حوزه گردشگری سلامت اختصاص یافته است، در این فضا تمام توانمندی‌ها، نوآوری‌ها و امکانات پزشکی و درمانی کشور در این فضا به نمایش گذاشته خواهد شد، همچنین در این نمایشگاه خدمات ویژه‌ پزشکی از جمله چکاپ بازدیدکنندگان برای افراد علاقه‌مند انجام می‌شود.»

او تصریح کرد: «خدمات نوین پزشکی در حوزه زیبایی، قلب و عروق، چشم پزشکی، دندان پزشکی، طب سنتی و ایرانی در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود، همچنین در این نمایشگاه برنامه‌هایی برای آموزش عمومی در حوزه سلامت برای بازدیدکنندگان خواهیم داشت.»

جهانگیری افزود: «شورای راهبردی گردشگری سلامت نتایج و اقدامات خوبی داشته است که این برنامه‌ها نویدبخش روزهای خوبی برای حوزه گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۸ است.»

علیرضا دژبد مدیر اجرایی نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته گفت: «این نمایشگاه با ۱۱ محور و محصول گردشگری به‌صورت کاملا تخصصی برپا می‌شود، همچنین کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی، آیینی و سنتی استان‌ها در این نمایشگاه برپا می‌شود.»

مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ادامه داد: «راهنمایان گردشگری مربوط به هر حوزه برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در نمایشگاه حضور دارند.»